zajęcia

GRAFIK

 

ZASTĘPSTWA W LUTYM:

Biery, Hażlach – Natalia Dopierała

„Pauza” BB, Kęty – Natali Plokhuta

Pogwizdów – Sabina Joga


UWAGA!!!

W „PAUZIE” w Bielsku-Białej oraz w KĘTACH ze względu na ograniczoną powierzchnię sali KONIECZNE SĄ ZAPISY, DLATEGO BARDZO PROSZĘ UCZESTNIKÓW NA CO NAJMNIEJ 30 MIN. PRZED ZAJĘCIAMI O ZAPISANIE SIĘ:

ZAPISY

Zapisz się na zajęcia korzystając z poniższego kalendarza:

 

 

Adresy miejsc, w których możecie się ze mną spotkać na macie:

1. Bielsko-Biała, „PAUZA” ul. Piastowska 52

2. Kęty, ul. Szpitalna 8

3. Biery GOK, Biery 219

4. Łączka GOKSiT, ul. Widokowa 10

5. Pogwizdów, OSP Marklowice, Cieszyn, ul. Zagrodowa 2

6. Łączka, ul. Akacjowa 26 – lekcje indywidualne, oraz na hamakach dla max. 2 osób

VINYASA JOGA

Dynamiczna praktyka, oparta o system Ashtanga Vinyasa Jogi, w której każdy ruch odbywa się zgodnie z oddechem, co jest dla mnie swoistą medytacją w ruchu. Bardzo lubię tę praktykę, bo buduje nie tylko elastyczność ale i siłę. Różnorodność sekwencji jakie obserwuję u moich nauczycieli i które próbuję wdrażać w swoją praktykę i na zajęciach, jest dla mnie nieskończonym odkrywaniem możliwości mojego ciała. Bardzo polecam osobom, które lubią się spocić, jak również dla tych, które mają problem z koncentracją, bowiem ta praktyka wymaga dużego skupienia na ciele i na oddechu. Każde zajęcia dostosowane są do poziomu uczestników, z użyciem takich pomocy jak kostki, bolster, pasek, koło.

JOGA DLA FIRM

Jeśli poszukujesz nowej i skutecznej formuły pozwalającej na zrelaksowanie i odprężenie ciała poprzez ruch. Jeśli wierzysz, że można wyciszyć umysł poprzez ćwiczenia fizyczne…

Zapraszam Cię do zorganizowania z moją pomocą wyjazdu dla Twoich pracowników i spędzenia czasu w miejscach, które łączą bliskość natury z możliwością praktykowania jogi. Poprzez takie połącznie można uzyskać efekt wyciszenia umysłu i w pełni zrelaksować ciało poddane nieustającemu napięciu w skutek ciągłego obciążania nowymi zadaniami i wyzwaniami, czy to w sferze zawodowej czy prywatnej.

Skorzystaj z mojego doświadczenia i wiedzy w zakresie organizacji i prowadzenia wyjazdów i zajęć jogowych, których jednym z celów jest uzyskanie równowagi i spokoju.

Oferuję trzy opcje współpracy:

1) Pojedyncze zajęcia, które odbywają się podczas Konferencji/warsztatów firmowych. Czas trwania: 75- 90 minut (forma praktyki do uzgodnienia – vinaysa joga lub yin joga).

2) Dwudniowy pobyt w uzgodnionym z Klientem miejscu, w którym pracownicy w pełni poświęcą się praktyce asan (pozycji jogi), na przemian z praktykami oddechowymi (pranayama), medytacji i głębokiej relaksacji (joga nidra). Program wyjazdu zostanie szczegółowo omówiony z Klientem.

3) zajęcia regularne (raz, dwa razy w tygodniu) w siedzibie klienta, bądź online.

Ze swojej strony zapewniam maty, oraz wszelkie niezbędne pomoce do jogi, które są niezbędne w przypadku osób początkujących.

Jeśli szukasz dla swoich pracowników, czy też dla całego zespołu, innej niż wszystkie, formy aktywności poprzez pracę z ciałem, pracę z oddechem, oraz relaks, to zajęcia jogi są właśnie dla nich.

ZDROWY KRĘGOSŁUP NASTOLATKA

Zajęcia przeznaczone są dla każdej osoby w wieku od 13 do 16 lat, która chce wzmocnić i uelastycznić swoje ciało, zadbać o kręgosłup i prawidłową postawę, a także szuka wyciszenia i metody na zmniejszenie poziomu stresu, związanego z wyzwaniami dnia codziennego, w szkole i poza nią.

Celem zajęć jest wzmocnienie mięśni, poprawa gibkości i elastyczności, redukcja poziomu stresu i poziomu napięcia.

Joga dla nastolatków to zajęcia średnio intensywne, na które składają się sekwencje pozycji zwanych asanami. Poziom trudności zajęć dostosowany jest do możliwości osoby ćwiczącej. Istotą treningu jest połączenie skupienia, oddechu oraz pracy całego ciała. Trening rozpoczyna się od krótkiej rozgrzewki, a kończy praktyką relaksacyjną i wyciszeniem organizmu.

Zajęcia w „Pauzie” w Bielsku-Białej prowadzi NATALIA DOPIERAŁA

JOGA DLA MAM Z MALUSZKAMI

Zajęcia przeznaczone są dla mam dzieci do pierwszego roku życia, które chcą wrócić do aktywności fizycznej po porodzie, ale nie chcą rozstawać się z maluszkami. Praktykę można rozpocząć po upływie minimum 8 tygodni po porodzie naturalnym lub 12 tygodni po cesarskim cięciu.

Joga dla mam niemowlaków to łagodna praktyka, którą można wykonywać razem z maluszkiem na sali, dając jednocześnie swojemu ciału odprężenie i relaks. Skupiamy się na kręgosłupie, który w tym okresie narażony jest na przeciążenie, a także na pozycjach otwierających klatkę piersiową i przywracających sprawność mięśni dna miednicy do formy sprzed ciąży. Na zajęciach młode mamy uczą się także prostych technik oddechowych, które pomogą im wyciszyć się i znaleźć wewnętrzną równowagę.

Celem zajęć jest połączenie relaksu, odprężenia i zabawy z poprawieniem kondycji, dotlenieniem i polepszeniem samopoczucia każdej z mam. Joga dla mam z niemowlakami to także nowe doświadczenie dla dziecka, świetna okazja do zacieśnienia więzi z maluszkiem, a także szansa, aby poznać inne mamy i podzielić się doświadczeniami wczesnego macierzyństwa.

Zajęcia w „Pauzie” w Bielsku-Białej prowadzi: NATALIA DOPIERAŁA

LEKCJE  INDYWIDUALNE

W swojej ofercie posiadam również zajęcia indywidualne. Są to zajęcia u mnie w domu (zdjęcia mojej przytulnej shali na zakładce: Przestrzeń), albo online (aplikacja Zoom). Dzięki tej formie zajęć cały czas i uwagę poświęcam tylko Tobie. W zależności od tego, jakie są Twoje potrzeby – pracujemy albo nad konkretną częścią ciała, albo wybieram praktykę dopasowaną do Twojego samopoczucia – wyciszająca/uspokajająca, dynamiczna/energiczna.

JOGA DLA SENIORÓW

Zajęcia skierowane są do osób, które chcą się dowiedzieć jak zachować zdrowy kręgosłup i sprawne ciało w późniejszych latach życia. Dzięki powolnej, systematycznej pracy, przyjmowaniu wygodnych, angażujących całe ciało pozycji, rozluźniamy napięte mięśnie, poprawiamy ruchomość stawów. Podczas zajęć używamy różnych pomocy, takich jak krzesło, kostki oraz paski do jogi, które pomogą w utrzymaniu, bądź poprawieniu jakości pozycji, dzięki czemu staje się ona bardziej wygodna i stabilna. Podczas praktyki uczymy się także prawidłowo oddychać, co poprawia wydajność płuc, oraz wspomaga kręgosłup. Ćwiczenia kończą się kilkuminutowym relaksem w pozycji leżącej. Na zajęcia warto zabrać wygodny, sportowy strój oraz własną matę. Pozostałe pomoce dostępne są na miejscu.

Zapraszam na zajęcia do „Pauzy” w Bielsku-Białej w każdą środę o godz. 10.30. Zachęcam do zapisów.

JOGA PRENATALNA

Praktyka dedykowana kobietom w ciąży. W roku 2021 ukończyłam kursy jogi prenatalnej (Yoga Alliance 85 h oraz kurs w Pracowni Jogi Macieja i Agnieszki Wielobobów prowadzony przez Olę Uruszczak – 25h), do których zainspirowała mnie moja przyjaciółka uczestnicząca niemal przez cały okres swojej ciąży w moich zajęciach grupowych. Chcąc dostosować praktykę do jej potrzeb, zaczęłam zgłębiać temat jogi prenatalnej. Z ogromną radością śledziłam przebieg jej ciąży i jej pracę z ciałem na macie. Ciąża Kamili zakończyła się szczęśliwym, naturalnym porodem, co upewniło mnie w tym, że joga jest wspaniałym narzędziem dla kobiet, by zapewniły sobie wewnętrzny spokój, nauczyły się właściwego oddychania i relaksu podczas tego wyjątkowego czasu, jakim jest przygotowanie się do narodzin dziecka. Zajęcia będą odbywały się w „Pauzie” w Bielsku-Białej. Zaplanowane są na piątek o godz. 10.30. Zbieram zapisy do grupy, więc w razie potrzeby dostosuję grafik. Zapraszam

YIN JOGA

Ćwiczenia YIN to spokojna, wyciszająca praktyka, w trakcie której poprzez długie trwanie w pozycji (od dwóch do pięciu minut) oddziałujemy na głębsze tkanki naszego ciała takie jak powięzi, stawy, a nawet kości. Jest nam niezwykle potrzebna do tego, by zachować równowagę w życiu, w którym często gnamy szybko do przodu. Opiera się na 25 podstawowych asanach, które urozmaicam i modyfikuję, wykorzystując przy tym pomoce takie jak bolster, pasek, czy klocki do jogi. Ważne, żeby każda pozycja była dla nas wygodna i pozwoliła się maksymalnie rozluźnić, dzięki czemu jeszcze bardziej otwiera nasze ciało. Polecam osobom zabieganym, zestresowanym, które potrzebują całkowitego wyciszenia, poddania się temu co „tu i teraz” i chcącym zrównoważyć aktywną praktykę „yang”. Obecnie yin jogi uczę podczas wyjazdów weekendowych, naprzemiennie z jogą powięziową.

ASHTANGA JOGA

Ashtanga Joga to dynamiczna forma praktyki, wymagająca, budująca siłę oraz elastyczność. Wyróżnia się 4 serie ashtanga jogi (I i II, oraz dwie zaawansowane – A i B). Każda seria zawiera konkretną, niezwykle przemyślaną, ustaloną i zawsze taką samą kolejność asan. Uczę osoby początkujące I serii. W tej praktyce niezmiernie ważne jest połączenie każdego ruchu z oddechem. Ashtanga jest określana jako medytacja w ruchu, dlatego jest doskonałym sposobem na to, by być tylko TU I TERAZ, bo wymaga ogromnego skupienia, wysiłku oraz liczenia oddechów. Jeśli chcesz popracować intensywnie ze swoim ciałem, chcesz zadbać o kondycję oraz jednocześnie sprawić, by Twoje ciało z każdą praktyką stawało się coraz bardziej elastyczne – ta forma jogi jest dla Ciebie.

JOGA ONLINE

Zajęcia online prowadzone są w aplikacji ZOOM. Dziś jest to bardzo popularna aplikacja stosowana w nauczaniu zdalnym. Wystarczy mieć trochę miejsca na matę w domu, oraz najlepiej komputer lub tablet, a nawet telefon komórkowy (tyle, że w telefonie obraz będzie po prostu bardzo mały). Aplikację instaluje się bardzo prosto i bezproblemowo tylko raz. Potem wystarczy kliknąć na link – i już jesteś ze mną! Zachęcam, żeby wejść kilka minut wcześniej, aby dobrze ustawić sobie kamerę, czy też swój sprzęt i zaczynamy!

Obecnie zajęcia prowadzę dla osób o różnym poziomie zaawansowania. Jest to typowa dla mnie Vinyasa. To Ty decydujesz, czy włączysz kamerę, czy nie. Jeśli zdecydujesz się ją włączyć wówczas staram się patrzeć na to, w jakim tempie ćwiczysz i dopasowuję praktykę do każdego. Pamiętaj, że ćwiczysz dla siebie, więc nawet jeśli z czymś nie zdążysz, to możesz pozostać w swojej pozycji dłużej. Po zajęciach zawsze zostaję z grupą, aby odpowiedzieć na ewentualne pytania.

Zachęcam do tej formy praktyki, bo dzięki temu oszczędzasz swój czas na dojazd, no i pieniądze, bo zajęcia takie są sporo tańsze.

[Ze względu na to, że codziennie prowadzę zajęcia „na żywo”- online jest zawieszone – i oby tak było na zawsze! :-)]